In een bijzonder stijlvolle ambiance én in het gezelschap van klassieke automobielen uit lang vervlogen tijden, beleeft de nieuwe Toyota GT86 zijn nationale publieksdebuut. De GT86 is aanstaand weekend een van de blikvangers op het TOYOTA GT86 OP CONCOURS D'ÉLEGANCE 4 en hier als landelijke primeur te bewonderen op de stand van het magazine Autovisie, die er een aantal ‘klassiekers van de toekomst’ presenteert.

De Toyota GT86 die te zien is op zaterdag 23 en zondag 24 juni tijdens het Concours d’Élegance bij het voormalig koninklijk paleis en thans nationaal museum Paleis Het Loo in Apeldoorn is gespoten in de opvallende kleur Fusion Orange metallic. Omdat de GT86 nog niet bij de dealer staat (vanaf juli), is het des te specialer dat de sportauto nu al voor zo’n groot publiek te aanschouwen is.

Alhoewel het debuut van de Toyota GT86 op het Concours d’Élegance statisch is en er dus niet in gereden kan worden, zullen bezoekers met het autohart op de juiste plaats alleen al enthousiast worden over zijn sportieve specificaties. De atmosferische boxermotor van 147 kW/200 pk, maar bovenal de aandrijving op de achterwielen, het extreem lage zwaartepunt – veruit het laagste in zijn klasse – en de gewichtsverhouding van 53/47 garanderen een ongekend sportieve rijsensatie.

Over dit laatste zijn talloze autojournalisten en auto-experts het volledig eens.

Rijke sporthistorie
Met de GT86 geeft Toyota een indrukwekkend vervolg aan sportieve Toyota modellen als de Supra, Celica en MR2. Een rijke sporthistorie die al halverwege de jaren zestig begon met de Toyota Sports 800 en 2000GT. Laatstgenoemde wordt gezien als Japans eerste échte sportauto en heeft inmiddels een klassiekerstatus bereikt.