Techrules, het in Beijing, China gevestigde bedrijf in automotive research & development, presenteert komend voorjaar op de 87e autotentoonstelling van Genève 2017 het definitieve ontwerp van de productieversie van de GT96 supercar. Het ontwerp van de Techrules GT96 is in handen van de wereldberoemde automotiveontwerpers Fabrizio en Giorgetto Giugiaro.

Matthew Jin, Chief Technical Officer van Techrules, is trots op de eerste supercar van het merk: “We hebben de afgelopen maanden keihard aan het design van de GT96 gewerkt met het team van Giugiaro, de presentatie van het ontwerp van de productieversie van China’s eerste supercar maart volgend jaar in Genève wordt een echt hoogtepunt. Onze droom, het op de weg zetten van elektrisch aangedreven auto’s met turbine-laadtechniek, komt hiermee weer een stap dichter bij de werkelijkheid.”

920-07074ddf77717853c58fe2a4d94ebf69

920-7932bbdab620a9d322453b74b9c06c59
 920-7abfb87c205d9c0dc16126773d530e50

Giugiaro
Ook Fabrizio Giugiaro is tevreden met het resultaat: “De Techrules GT96 is de vaandeldrager van een werkelijk revolutionaire, elektrische voertuigtechnologie. En dat moet de auto uitstralen, dus ook het ontwerp van het productiemodel is revolutionair. Niet alleen de unieke en opvallende stylingdetails springen in het oog, ook is het ontwerp bijzonder veelzijdig om verschillende configuraties voor de openbare weg, het circuit of zelfs als raceauto mogelijk te maken. Daarnaast hebben we diverse, voor Techrules kenmerkende details in de auto verwerkt die in de toekomst ook op andere modellen van het merk aanwezig zullen zijn.”

TREV-technologie
De Techrules GT96 beschikt over adembenemende prestaties, met dank aan Techrules’ innovatieve en gepatenteerde Turbine-Recharging Electric Vehicle (TREV)-techniek. Eind 2017 zullen de eerste exemplaren gebouwd worden door productie- en technologiepartner L.M. Gianetti in Turijn, waar een capaciteit van maximaal 25 exemplaren per jaar beschikbaar is. In eerste instantie verschijnt er een versie voor circuitgebruik, kort daarna gevolgd door een voor straatgebruik gehomologeerde uitvoering. In de jaren erna volgen andere modellen van Techrules in meer conventionele segmenten, uiteraard voorzien van de TREV-technologie die geconfigureerd is voor optimale efficiency.

Revolutionair
Het TREV-systeem is een geheel nieuwe, gepatenteerde aandrijftechnologie waarbij gebruik gemaakt wordt van een hybride aandrijflijn met turbinegenerator. TREV is ontworpen op basis van kennis en ervaring vanuit de luchtvaart, gecombineerd met elektrische auto’s. Aangevuld met diverse technische innovaties is een aandrijflijn ontstaan die ongekende efficiëntie en prestaties levert met een minimale belasting voor het milieu.

920-7811976c61132634903e0e871bfeb02e

Laadefficiëntie
De range-extender van het TREV-systeem maakt gebruik van een microturbine die de elektromotoren aandrijft. De elektromotoren op hun beurt drijven de wielen aan. Overtollige energie wordt opgeslagen in de nieuw ontwikkelde batterijen. Die energie kan ook worden gebruikt om de elektromotoren aan te drijven, mocht dat nodig zijn. Een geheel nieuw ontworpen accumanagementsysteem zorgt voor maximale laadefficiëntie. Hierdoor kan volstaan worden met minder batterijen en dus een kleiner accupakket, waarmee gewicht en ruimte bespaard wordt.

Belangstelling
Techrules toonde afgelopen maart voor het eerst zijn plannen door twee hypermoderne supersportwagens op de autotentoonstelling van Genève aan het grote publiek te tonen. De bijzondere, nooit eerder in een auto toegepaste techniek met een turbine die 96.000 toeren per minuut maakt, trok veel belangstelling van de media als ook van diverse automerken. In maart volgens jaar zal Techrules weer van zich doen spreken in Genève met het definitieve ontwerp van zijn supercar.