Technisch hoogtepunt is zonder twijfel de fraaie aandrijflijn. Zoals de meeste Subaru’s beschikt de WRX STI over het onvolprezen Symmetrical All Wheel Drive (AWD). Deze permanente vierwielaandrijving is gekoppeld aan een compacte en oersterke Boxermotor met turbo. De combinatie is niet alleen technisch fraai, hij zorgt er ook voor dat bij de WRX STI het vermogen gemakkelijk in de hand is te houden. Subaru noemt die smakelijke mix van beheersbaarheid en maximaal rijplezier ‘Pure Power in Your Control’.

Voor de aandrijving van de WRX STI zorgt een krachtige 2,5 liter Boxermotor met turbo, goed voor een maximum vermogen van 300 pk en een maximum koppel van 407 Nm. Het aggregaat kent dankzij verschillende standen van het motormanagementsysteem een breed scala van karakters: van dociel tot uitermate scherp. De keuze is aan de bestuurder, zoals hij ook dankzij een meervoudig verstelbare centerdifferentieel, oftewel een Driver’s Control Center Differential (DCCD), de krachtstromen naar de wielen kan bepalen.

Veel kracht en vermogen. Deze ingrediënten hebben het uiterste gevergd van de technici van het merk. Net als bij vorige generaties van de WRX STI, zijn vele hogesnelheidskilometers afgelegd op de altijd uitdagende en veeleisende Nürburgring. Tijdens die tests heeft Subaru de prestaties van onder meer de carrosserie en het chassis maximaal opgerekt. Dit heeft er toe geleid dat de algehele prestaties naar een nog hoger niveau zijn getild.

SUBARU 4e GENERATIE SPORTIEF TOPMODEL 3

SUBARU 4e GENERATIE SPORTIEF TOPMODEL 4