Audi will develop the battery for a purely electrically powered sport utility vehicle on the basis of powerful cell modules from the South Korean suppliers LG Chem and Samsung SDI. The two Audi partners plan to invest in the cell technology in Europe and will supply the Ingolstadt-based car producer from their European plants. The new technology will give drivers of the Audi sport utility vehicle a range of more than 500 kilometers.

Audi gaat een batterij voor een nieuwe puur elektrisch aangedreven SUV ontwikkelen op basis van krachtige celmodules van de Zuid-Koreaanse toeleveranciers LG Chem en Samsung SDI. De twee partners van Audi zijn voornemens in Europa te investeren in celtechnologie en gaan het Duitse premiummerk beleveren vanuit hun Europese fabrieken. De technologie biedt eigenaren van de nieuwe SUV van Audi een rijbereik van meer dan 500 kilometer.

“Samen met onze Zuid-Koreaanse ontwikkelingspartners brengen wij de productie van de nieuwste batterijcelmodules naar de EU en versterken we de Europese industrie met deze geavanceerde technologie”, verklaart Dr. Bernd Martens, lid van de Raad van Bestuur van Audi AG en verantwoordelijk voor Procurement. De celmodules zijn ontwikkeld voor uitzonderlijk hoge prestaties. “Dit biedt ons de mogelijkheid om een technologische oplossing te leveren waarmee elektrisch aangedreven auto’s voor onze klanten nog aantrekkelijker worden.”

“Met onze eerste batterij-elektrische Audi SUV combineren wij een emissie vrije aandrijving met rijplezier”, aldus Prof. Dr. Ulrich Hackenberg, lid van de Raad van Bestuur van Audi AG en verantwoordelijk voor Ontwikkeling. “Wij gaan de innovatieve celmodules die we in samenwerking met LG Chem en Samsung SDI hebben ontwikkeld, zo optimaal mogelijk in ons voertuig ontwerp integreren, om een aantrekkelijk totaalpakket van sportiviteit en actieradius te creëren.”