Porsche presenteert de kersverse 911 Cabriolet, de 300 pk sterke 718 T (als Boxster en Cayman) in Genève.

Vier maanden geleden introduceerde Porsche in Los Angeles de achtste generatie van de 911 Coupé. Nu is het de beurt aan de Cabriolet. Het S-model heeft een 331 kW/450 pk leverende 3,0-liter grote zescilinder bi-turbo boxermotor aan boord, accelereert in minder dan 4 seconden vanuit stilstand naar 100 km/u en haalt een topsnelheid van ruim 300 km/u. Hij is uitgerust met een nieuw ontwikkelde achttraps Porsche Doppelkupplung (PDK) en een zogenoemde Wet Mode, waarmee rijden in natte omstandigheden een stuk veiliger wordt.

nieuwe Porsche 911 Cabriolet en 718 T 37nieuwe Porsche 911 Cabriolet en 718 T 38nieuwe Porsche 911 Cabriolet en 718 T 39

De kap van de 911 Cabriolet is een stuk lichter geworden en is dankzij een nieuwe hydraulische motor in 12 seconden te openen en te sluiten bij een snelheid tot 50 km/u. Doordat het dak grotendeels van magnesium is gemaakt, gaat hij bij hogere snelheden niet bol staan.

nieuwe Porsche 911 Cabriolet en 718 T 40nieuwe Porsche 911 Cabriolet en 718 T 41nieuwe Porsche 911 Cabriolet en 718 T 42nieuwe Porsche 911 Cabriolet en 718 T 43

Porsche 718 T, Puristische rijmachine
Het tweede nieuwe model dat Porsche op de autosalon van Genève introduceert, is de 718 T. De touringvariant van de Boxster en Cayman combineert een 220 kW/300 pk sterke 2,0-liter 4-cilinder turbo boxermotor met het Sport Chrono Pakket en een met 20 millimeter verlaagd Porsche Active Suspension Management (PASM) sportonderstel. Standaard is ook PADM (actieve motorsteunen) en Porsche Torque Vectoring met een mechanisch sperdifferentieel achter. De Porsche 718 T is een puristische rijmachine die zich het meest thuis voelt op bochtige secundaire wegen.
nieuwe Porsche 911 Cabriolet en 718 T 44 nieuwe Porsche 911 Cabriolet en 718 T 45 nieuwe Porsche 911 Cabriolet en 718 T 46 nieuwe Porsche 911 Cabriolet en 718 T 47nieuwe Porsche 911 Cabriolet en 718 T 48