SsangYong lanceert zijn gloednieuwe Korando – de vierde generatie met deze naam – en bouwt verder op het SIV-2-designconcept dat voor het eerst te zien was op het salon van Genève van 2016. Hij komt half 2019 op de markt in Europa en later volgt een volledig elektrische EV, afgeleid van de e-SIV-conceptcar.

Johng-Sik Choi, CEO van SsangYong Motor Company (www.smotor.com/en), vertelt daarover: “Deze nieuwe Korando is een verder bewijs van de ongelooflijke koersverandering die SsangYong heeft ingezet. Hij belichaamt dat met zijn eigentijdse design, zijn state-of-the-arttechnologie, zijn hypermoderne veiligheidstechnieken en nieuwe motoropties, met binnenkort ook elektrificatie.

nieuwe look voor SsangYong Korando 22 Deze revolutie in onze productfilosofie werd voor het eerst zichtbaar in de Tivoli, gevolgd door de Tivoli XLV, de Rexton en dan de pick-up Musso. Bij elke lancering berichtte de pers positief over de opmerkelijke veranderingen die het merk doorvoerde.

Vandaag gaan we nog verder, met een volledig nieuw product waarvan we geloven dat het de concurrentie aankan met alle vandaag verkrijgbare mainstream C-segment-SUV’s, maar die ze wel allemaal zal vloeren met zijn prijs!” 

De Korando SUV is in 2019 volledig herwerkt, met een volledig nieuw, eigentijds koetswerkdesign, een verfijnd en ruim interieur van premiumkwaliteit, verbeterde rijhulp- en veiligheidssystemen, en state-of-the-artconnectiviteit. 

De auto heeft een volledig nieuwe look die is bedacht om het robuuste karakter van de auto te maximaliseren, met een onderscheidend design voor het nieuwe radiatorrooster en de koplampen.

De auto komt binnenkort op de markt in Korea, terwijl de Europese verkoop half 2019 zal beginnen.

De nieuwe Korando SUV is ontworpen voor jonge gezinnen op zoek naar een actieve levensstijl en zal iedereen aanspreken die op zoek is naar een auto die om kan met de chaos van het gezinsleven. Hij biedt de meeste binnenruimte in zijn segment, ideaal voor opgroeiende kinderen, en een ruime koffer voor al hun vrijetijdsmateriaal en dagelijkse behoeften.

nieuwe look voor SsangYong Korando 23

Vorm & functie – hedendaagse stijl ontmoet pure functionaliteit
Met zijn volledig nieuwe en onderscheidende uiterlijk etaleert het front de nieuwe SsangYong-look, maar met sterk gesculpteerde zijlijnen.

Deze bijzonder eigentijdse look is ontworpen om een jonger klantenprofiel aan te spreken, maar de auto blijft uitzonderlijk praktisch, zoals de gezinnen van vandaag dat verlangen.

De nieuwe Korando is langer, breder en lager, en heeft een langere wielbasis dan het model dat hij vervangt. Hij is 4.450 millimeter lang, 1.870 millimeter breed, 1.620 millimeter hoog en heeft een lange wielbasis van 2.675 millimeter voor meer rijcomfort. De kofferruimte slikt 551 liter met alle stoelen rechtop en zelfs tot een enorme 1.248 liter met de achterbank neergeklapt.

nieuwe look voor SsangYong Korando 24

Binnenin biedt het ruime interieur meer hoofdruimte en plaats op de achterbank dan zijn rivalen, met een hoogtechnologisch en premium aanvoelend interieur. Het is op de bestuurder gericht met zaken zoals een een HD-scherm van 9,2 duim, een volledig lcd-scherm van 10,25 duim  voor het instrumentenbord met dubbele navigatie om al de nodige informatie weer te geven, en in vier richtingen verstelbare stoelen met lendensteun voor het comfort. De passagiers genieten ook features zoals een sfeerverlichting waarvan de kleur kan worden aangepast, deuren die over de dorpels heen sluiten om de kleren schoon te houden bij het in- of uitstappen, en een slimme kofferklep voor gemakkelijk handsfree openen. 

nieuwe look voor SsangYong Korando 25

Hoge veiligheidsstandaard
Dankzij een uitgebreide reeks van passieve en actieve rijhulpsystemen, met daarbij de meest recente elementen die de technologie kan bieden en met meerdere airbags, waaronder een knie-airbag voor de bestuurder, zal de Korando een van de veiligste auto’s in zijn segment zijn.

De geavanceerde rijhulp- en veiligheidssystemen van de Korando omvatten onder meer een geavanceerde noodremhulp (AEBS) ondersteund door camera en radar, een spoorassistent, een waarschuwing wanneer het volgende voertuig vertrekt, waarschuwingen voor veiligheidsafstand en bestuurder, een intelligente en adaptieve snelheidsregelaar en een grootlichtassistent. Hij heeft ook een dodehoekwaarschuwing, spoorassistentie en waarschuwing voor achteropkomend dwarsverkeer, met automatische remmen die door alle drie deze systemen kunnen worden geactiveerd als de bestuurder niet zelf eerst remt.

nieuwe look voor SsangYong Korando 26

Connectiviteit & technologie
Naast een van de meest eigentijdse interieurs en zijn brede en eenvoudig toegankelijke dashboard pakt de Korando uit met de meest recente technologie en connectiviteit in de auto, zoals Apple CarPlay, Google Android Auto en een TomTom-navigatiesysteem dat op het hoofdscherm en op het instrumentenbord te zien is, zodat je het veilig kan volgen.

nieuwe look voor SsangYong Korando 27

De kracht om aan de verwachtingen te voldoen
De auto wordt van bij zijn lancering aangeboden met de keuze tussen twee Euro 6d-motoren: een gloednieuwe 1.5 GDI-turbobenzinemotor en een 1.6-dieselmotor, later volgt een zuiver elektrische EV.

De soepel draaiende 1.5 GDI-turbobenzinemotor heeft een cilinderinhoud van 1.497 cc en ontwikkelt een maximumvermogen van 163 pk bij 5.500 t/min en een maximumkoppel van 280 Nm bij 1.500-4.500 t/min, met een CO2-uitstoot van 154 g/km. (EU-streefcijfer voor tweewielaangedreven auto met manuele versnellingsbak en stop-start).

De uitzonderlijk zuinige, krachtige en schone 1.6-dieselmotor heeft een cilinderinhoud van 1.597 cc en ontwikkelt een maximumvermogen van 136 pk bij 4.000 t/min en een maximumkoppel van 324 Nm bij 1.500 t/min voor de automatische versie, met een CO2-uitstoot van 130 g/km. (EU-streefcijfer voor tweewielaangedreven auto met manuele versnellingsbak en stop-start).

De 1.6-diesel met automatische versnellingsbak biedt een indrukwekkend sleepvermogen van 2 ton, of 1,5 ton met de andere motoren en overbrengingen. Beide motoren worden aangeboden met een automatische stop-startfunctie op de versies met tweewielaandrijving en handgeschakelde zesversnellingsbak of automatische zestrapsautomaat van AISIN.

nieuwe look voor SsangYong Korando 28

Erfgoed & waar voor je geld
SsangYong ontwerpt en bouwt al meer dan 60 jaar SUV’s en 4×4-voertuigen en deze vierde generatie van de Korando put heel sterk uit deze jarenlange ervaring.

De Korando bouwt verder op de nieuwe en veel meer eigentijdse designtaal die we voor het eerst in 2015 op de Tivoli zagen en omarmt deze nieuwe look door hem aan te passen aan de moderne tijd.  Maar hij put ook veel inspiratie uit de ervaring van het merk in het bouwen van goed ontwikkelde, robuuste en betrouwbare voertuigen.

Zoals het past bij het merk, is de Korando ook rijkelijk uitgerust met zaken waarvoor de meeste andere merken laten bijbetalen. Hij krijgt een heel competitief prijskaartje bij zijn lancering en geniet een van de beste garanties in de sector voor een hoog consumentenvertrouwen.