25 jaar Ad Leijten Transport B.V.
Ad Leijten begon 25 jaar geleden met één truck zijn eigen transportbedrijf. Door de jaren heen groeide het bedrijf uit tot een omvang van tien eigen trekkers en 50 opleggers. Eerder dit jaar vierde het bedrijf het 25-jarige jubileum op de huidige locatie, industrieterrein Hazeldonk, op de Belgisch-Nederlandse grens. 

02-MAN-Ad-Leijten

01-MAN-Ad-Leijten

Wie vanuit België bij Hazeldonk Nederland inrijdt ziet aan de rechterkant het terrein van Ad Leijten Transport B.V. Het strategisch gelegen terrein van ruim zesduizend vierkante meter biedt mogelijkheden voor een veilige stalling en de op- en overslag van containers en materieel. “Voor ons is dit de ideale locatie. Wij rijden voornamelijk containers en we zitten hier tussen de havens van Antwerpen en Rotterdam in. Dagelijks rijden we voor onze klanten die voornamelijk hier om ons heen gevestigd zijn. Onze trucks, waaronder twee LZV-combinaties, maken verschillende ritten per dag. De chauffeurs overnachten over het algemeen gewoon thuis, maar we hebben ook klanten in Duitsland. Bij deze ritten zit er vaak één overnachting in de rit, vandaar ook de slaapcabines”, aldus de heer Ad Leijten.

Zorgeloos concept
Door de strenge milieueisen op met name de Nieuwe Maasvlakte moest Ad Leijten Transport  versneld investeren in schone Euro 6-voertuigen. In nauwe samenwerking met MAN-dealer Thieu van Dorst werd er besloten tot driejarige overeenkomsten. De heer Leijten: “Alle reparaties en onderhoud zijn in een contract ondergebracht met een looptijd van drie jaar. Op die manier rijden we altijd met nieuw, betrouwbaar materiaal met garantie en zonder zorgen. Een compleet zorgeloos concept dus en dat bevalt ons uitstekend. Voor Thieu van Dorst betekent dit dat hij regelmatig keurige gebruikte 6×2 trekkers kan aanbieden. Het onderhoud aan onze opleggers doen we overigens zelf in een eigen werkplaats.”

07-MAN-Ad-Leijten

Belgische LZV
De MAN-trekkers zijn van het type TGX 26.440 BLS 6×2 met de ruime XLX-cabine. “Een aantal chauffeurs heeft duidelijk zijn voorkeur uitgesproken voor de MAN-trucks. Wij voeren een twee-merken beleid en houden daarbij zoveel mogelijk rekening met de wensen van onze chauffeurs.” Alle nieuwe trucks zijn als LZV toegelaten en Ad Leijten hoopt dat ook onze zuiderburen snel over gaan tot de toelating van deze lange combinaties. Ik ben ervan overtuigd dat ook zij op termijn de voordelen zullen ontdekken. Minder trucks op de weg en daardoor minder file’s, minder uitstoot en een hogere efficiency zijn stuk voor stuk argumenten die pleiten voor de LZV. Wij zijn er klaar voor, en blijven ook de komende jaren werken aan onze toekomst.”

05-MAN-Ad-Leijten

06-MAN-Ad-Leijten