De Lexus RC – voluit Radical Coupe – is één van de twee eyecatchers op de Lexus stand op de Tokyo Motor Show. De coupé deelt DNA met zowel de nieuwe, krachtig getekende IS-serie als met de royale GS-serie. De GS leverde het platform (dat wel 7 centimeter werd ingekort en extra stijf werd gemaakt) en de voorwielophanging; de IS werd het vertrekpunt voor het aansprekende design. Hoewel dus overduidelijk familie, is de RC duidelijk lager (-30 millimeter) én zichtbaar breder (+35 millimeter) dan de IS 300h.

Interieur gericht op sportief comfort
In het interieur wordt rijkelijk gebruik gemaakt van zachte materialen, bijzondere interieurverlichting en contrasterende kleuren. De bediening van het 7 inch grote navigatiescherm gaat via het nieuwe Lexus Remote Touch Interface – een soort mousepad. De stoelen zijn gericht op zowel maximaal comfort voor lange ritten, als op maximale ondersteuning wanneer de bochten scherper worden aangesneden. 

Dynamische rijeigenschappen standaard
En de Lexus RC láát zich graag over uitdagende wegen rijden. De coupé is uitgerust met double wishbones vóór en een multi-link ophanging aan de achterzijde. Bovendien is het chassis bijzonder stijf gemaakt, onder meer door het toepassen van innovatieve lijmtechnieken die voor het eerst werden toegepast in de nieuwste LS-serie. 

Nog geen duidelijkheid over motorisering voor Europa
In Japan komt de RC rond november 2014 op de markt met twee aandrijflijnen: een 3.5L V6 en een 2.5L hybride. Lexus heeft nog niet aangegeven met welke motorvariant(en) de RC in Europa geleverd gaat worden. Evenmin is de introductiedatum voor de markten buiten Japan al bekend gemaakt. 

Lexus RC achterwiel aangedreven 19

Lexus RC achterwiel aangedreven 20

Lexus RC achterwiel aangedreven 21

Lexus RC achterwiel aangedreven 22

Lexus RC achterwiel aangedreven 23

Lexus RC achterwiel aangedreven 24