De nieuwe Lexus IS 300h HYBRID geeft autorijden een nieuwe dimensie. De sportsedan heeft niet alleen een technische voorsprong op zijn concurrentie, maar zorgt óók voor een geweldige rijbeleving door de compromisloze focus bij de ontwikkeling van de auto. Ingenieurs kregen de opdracht om de bestuurder en zijn inzittenden te trakteren op niets minder dan het beste, ook op het gebied van verkeersveiligheid. De IS 300h is daardoor ¬een zeer ruime, potente (164 kW/223 pk) rijdersauto geworden met een laag verbruik, schitterende features en een messcherpe vanafprijs van 36.990 euro. Het leasetarief is óók bijzonder: vanaf 529 euro per maand. Zakelijke rijders rijden de nieuwe Lexus IS 300h al voor 259 euro per maand dankzij de bijtelling van slechts 20%. De nieuwe Lexus IS 300h staat vanaf juli bij de Lexus dealer.

Het is de eerste keer dat Lexus zijn jarenlange expertise met Full Hybrid naar de IS-serie vertaalt. De aandrijflijn van de Lexus IS 300h Hybrid bestaat uit een doorontwikkelde 2,5-liter viercilinder benzinemotor met 133 kW/181 pk en een krachtige elektromotor van 105 kW/143 pk. Het gecombineerde vermogen bedraagt 164 kW/223 pk en ook de tussenacceleraties zijn aansprekend.

Slechts 4,3 liter per 100 kilometer
De IS 300h mag ten opzichte van zijn directe concurrenten dan veel vermogen bieden, het gemiddelde genormeerde brandstofverbruik komt uit op slechts 4,3 liter per 100 kilometer; een ongekend lage waarde gezien de sportieve inborst van de Lexus IS 300h. De hybride aandrijflijn zorgt voor een verbluffend geringe CO2-uitstoot van niet meer dan 99 gr/km. Een automatische transmissie met flippers achter het stuur om handmatig te schakelen, is standaard.

Bestuurder centraal 
Meer dan ooit zet de Lexus IS de bestuurder centraal. De zit is dieper dan voorheen. Het eveneens lager geplaatste 3-spaaks sportstuur met optimale verstelmogelijkheden is geïnspireerd op dat van de LFA, Lexus’ supersportauto. De kooiconstructie van de Lexus IS is lichter dan voorheen, maar dankzij de laserschroef- en lijmtechniek óók sterker. De double wishbone wielophanging vóór werd zéér grondig herzien en samen met de nieuwe Multilink-wielophanging achter zorgt dat voor een indrukwekkende grip en stabiliteit. Dankzij de nieuwe elektrische stuurbekrachtiging is het stuurgedrag van de sportsedan – met een mooie 50/50 gewichtsverdeling – bovendien nóg directer.

Op en top Lexus
De IS 300h weet dynamiek op voortreffelijke wijze te combineren met het befaamde Lexus comfort. In het weldadige interieur gaan hoogwaardige luxe materialen en de bekende naadloze Lexus afwerking gepaard met de laatste snufjes op het gebied van HMI-technologie (Human Machine Interface). Een voorbeeld zijn de elektrostatische ‘swipe’ aanraaktoetsen van de airconditioning.

Rear Cross Traffic Alert voor maximale veiligheid
Wie ook het state of the art Mark Levinson audiosysteem bestelt, trakteert zichzelf op een concertgebouw op wielen. Het Rear Cross Traffic Alert systeem waarschuwt bij achteruitrijden voor verkeer dat zich buiten het blikveld van de bestuurder bevindt.

Beenruimte ‘Best in Class’
Ook de royale interieurruimte draagt bij aan het hoge comfort. De wielbasis is 70 mm langer dan voorheen en bedraagt nu 2,8 m. De beenruimte achterin is hierdoor met 85 mm toegenomen en is nu ‘Best in Class’. En doordat de batterij van de Full Hybrid aandrijflijn zich ónder de laadvloer bevindt, is de bagageruimte toegenomen tot 450 liter.

Lexus IS 300h HYBRID 19
Lexus IS 300h HYBRID 20
Lexus IS 300h HYBRID 21
Lexus IS 300h HYBRID 22
Lexus IS 300h HYBRID 23
Lexus IS 300h HYBRID 24