Hyundai geeft nog meer details prijs over de vernieuwde Hyundai i30. De i30 5-deurs, de i30 Fastback en de i30 Wagon hebben allemaal een uitgebreide update ondergaan. Bovendien is de op de autosport geïnspireerde uitvoering N Line ingrijpend aangepast en – na de i30 5-deurs en i30 Fastback – ook voor de vernieuwde i30 Wagon leverbaar.

De vernieuwde Hyundai i30 valt vooral op door zijn nóg modernere design. Hij kreeg een nieuwe voor- en achterbumper, een nieuwe grille en nieuwe, V-vormige LED-dagrijverlichting (DRL). Nieuw ontworpen 16- en 17-inchvelgen zorgen voor een nog fraaier zijaanzicht van de vernieuwde Hyundai i30.

Ook op het gebied van connectiviteit gaat de vernieuwde i30 weer een stapje verder. Voor een moderne en unieke gebruikservaring is hij uitgerust met een 7-inch digitaal cluster en een 10,25-inch touchscreen. Uiteraard is het systeem compatible met Android Auto en Apple CarPlay. Bovendien is het mogelijk de smartphone draadloos te koppelen met de auto en draadloos op te laden in de auto.

Connectiviteitsdienst Hyundai Bluelink
Hyundai levert de vernieuwde i30 met Hyundai Bluelink. Deze slimme connectiviteitsdienst zorgt ervoor dat de bestuurder altijd optimaal met zijn auto verbonden is. Bluelink biedt een breed scala aan connectiviteitsdiensten, waaronder LIVE Services, en op afstand bedienbare voertuigfuncties. Deze zijn te regelen via de bijbehorende Bluelink-app op de smartphone.

In zijn klasse behoort de vernieuwde Hyundai i30 tot de veiligste auto’s. Het technologiepakket Hyundai SmartSense is verder uitgebreid en biedt nu nog meer veiligheidssystemen, waaronder Lane Following Assist (LFA), Rear Collision-Avoidance Assist (RCA) en Blind-Spot Collision-Avoidance Assist (BCA). Forward Collision-Avoidance Assist (FCA) kreeg een upgrade; het verbeterde systeem herkent nu niet alleen voertuigen en voetgangers, maar ook fietsers.

De vernieuwde Hyundai i30 biedt een uitgebreid gamma aandrijflijnen. De 1.0-liter T-GDI-benzinemotor met 88 kW (120 pk) is naar keuze leverbaar met een nieuwe zeventrapstransmissie met dubbele koppeling (7DCT) of een handgeschakelde zesversnellingsbak.

Nieuw is dat de 1.0 T-GDI optioneel is te combineren met 48-volt Mild-Hybrid-technologie voor een lager brandstofverbruik. Deze aandrijflijn is voor het eerst ook leverbaar met een Intelligent Manual Transmission (iMT), een nieuwe handgeschakelde zesversnellingsbak die ontkoppelt als de bestuurder het gaspedaal loslaat. De transmissie gaat dan, voor extra brandstofbesparing, in de vrijloopmodus.

De top van het motorengamma is de nieuwe 1,5-liter T-GDI-benzinemotor met 118 kW (160 pk). Deze is standaard voorzien van het 48-volt Mild-Hybrid-systeem.