De tweede ronde van het FIA World Endurance Championship (WEC) vindt dit weekend plaats op het circuit van Spa-Francorchamps en wel op zaterdag 3mei. Drie LMP2-wagens kozen voor banden van Dunlop. Zo zal het European Le Mans Series (ELMS) team van Jota Sport het in Spa opnemen tegen de gekende tegenstaanders. Jota Sport nam de polepositie in de ELMS-race op Silverstone en bleef aan de leiding voor een groot deel van de 4uur durende race, tot het team noodgedwongen moest opgeven na een stevige impact.  Tijdens de eerste wedstrijd van het WEC, eindigden de twee Dunlop WEC teams op de eerste en tweede plaats in Silverstone.

Dunlop Teams:
26 G-Drive Racing Morgan Nissan Roman Rusinov, Olivier Pla, Julien Canal
38 Jota Sport Zytek Z11SN Nissan Simon Dolan, Harry Tincknell, Marc Gené
47 KCMG Oreca 03 Nissan Matthew Howson, Richard Bradley, Alexandre Imperatori

Dunlop zal de ‘medium’ en ‘hard compound slick’ banden inzetten tijdens de 6H van Spa.

Racing feiten – 12 autolengtes sneller
Op Silverstone, zijn tijdens de laatste twee seizoenen de LMP2 kwalificatietijden met meer dan een seconde afgenomen, meer bepaald door een toegenomen snelheid van 1.05 km/u – wat concreet betekent dat de wagen in polepositie 56m sneller de finishlijn overgaat dan het snelste team in 2012– dat zijn maar liefst 12 autolengtes.

DUNLOP TEAMS BELOVEN EEN SPANNENDE RACE 5

Mike McGregor, Dunlop Engenieur:
“We zijn zeer dankbaar dat onze inspanningen tijdens de winter resulteerden in een hoog tempo op Silverstone. De wisselende condities tijdens het Silverstone weekeinde voor ELMS en WEC, betekende dat de teams elk aspect van de band hebben kunnen testen en we hebben goede feedback ontvangen. We zullen dezelfde specificaties inzetten in Spa onder gelijkaardige koele omstandigheden. Het is een goede zaak dat Jota ook aansluit voor deze race en we kijken uit naar een spannende wedstrijd.”

Dunlop’s 2014 LMP2 Banden – Belangrijkste kenmerken
·        Nieuw profiel voor de achterband, in lijn met de voorband die in 2013 werd geïntroduceerd.
·        Nieuwe bandopbouw voor alle types
·        Nieuw voor 2014 harde en zachte rubbersamenstellingen
·        Nieuw profiel en opbouw voor de ‘full wet’ band
·        Nieuw profiel and groevenpatroon voor de ‘intermediate’ band

2014 Bandenlimieten voor 6-uren wedstrijden:
Zeven sets ‘slick’ banden, met 3 sets voor de oefenrondes en 4 sets voor de kwalificatie en de wedstrijd. Normaalgezien, zonder belangrijke interventies van de safety car, zullen de teams bij een droge race drie dubbele en 1 enkele stints rijden.

DUNLOP TEAMS BELOVEN EEN SPANNENDE RACE 6

DUNLOP TEAMS BELOVEN EEN SPANNENDE RACE 7

DUNLOP TEAMS BELOVEN EEN SPANNENDE RACE 8