• Nieuwe bandentechnologie op basis van schuim vermindert geluid in  de auto aanzienlijk

Dunlop maakte vandaag een nieuwe technologie bekend die bedoeld is om het geluidsniveau in auto te verminderen. De technologie vermindert het geluid van de auto met wel 4 dBA. Daardoor kunnen autoliefhebbers het geronk van hun sportieve motor nóg beter ervaren.

De technologie “Noise Shield” gedoopt, vermindert geluiden die worden veroorzaakt door de bandholteresonantie (TCR). Dit geluid is het resultaat van lucht die in de band trilt wanneer de band over het wegdek rolt en waardoor constructiegeluiden in de auto hoorbaar zijn. Dunlops Noise Shield-technologie bestaat uit een laag van geavanceerd schuim in de band, zodat deze trillende lucht wordt verminderd.
De technologie vormt een effectieve oplossing voor de geluidspiek van de bandholteresonantie in de band en vermindert deze piek met wel 11 dBA. Dat levert ín de auto een geluidsvermindering van 4 dB op. Het resultaat: een veel rustiger rijomgeving bij uiteenlopende snelheden. Dunlop biedt de technologie op verzoek van Audi inmiddels aan op de sportievere modellen van het automerk, zoals de RS6 en RS7 en de nieuwe A8.

Dankzij de zeer lichte structuur heeft het geavanceerde schuim geen effect op de wegprestaties van de band of op de snelheid van de auto. Het schuim vormt gedurende de volledige levensduur van de band een integraal onderdeel. Bij normale omstandigheden zal er bovendien geen sprake zijn van verminderde werkzaamheid.

Dunlops Noise Shield is inmiddels verkrijgbaar voor de volgende automodellen en -uitvoeringen:
Audi RS6
Sport Maxx GT – 285/30ZR21(100Y) XL
WinterSport 4D – 285/30ZR21 100W XL

Audi RS7
WinterSport 4D – 275/30R21 98W XL

Audi A8
Sport Maxx GT – 275/35ZR21 103Y XL

DUNLOP NOISE SHIELD- TECHNOLOGIE 3

DUNLOP NOISE SHIELD- TECHNOLOGIE 4