Het Franse merk DS is er trots op dat het over enkele weken debuteert op de Mondial de l’Automobile in geboortestad Parijs. DS, officieel als merk gelanceerd op 1 juni van dit jaar, bevestigt de ambitie om uit te groeien tot Frans premiummerk. In Parijs presenteert DS twee conceptauto’s die meer laten zien van de toekomst van het merk: de DIVINE DS en de DS 3 INÈS DE LA FRESSANGE PARIS CONCEPT. Ook zijn de nieuwste modellen te zien: de DS 3 en de DS 3 Cabrio met nieuw vormgegeven verlichting. In de DS-showroom (paviljoen 1) kunnen bezoekers zich onderdompelen in het universum van het merk DS, dat een combinatie is van raffinement, technologie en elegantie. 

De Mondial de l’Automobile in Parijs, die over enkele weken zijn deuren opent, is de ideale gelegenheid om de lancering van het merk DS bekend te maken bij het grote publiek. Het gamma van DS omvat auto’s die zich onderscheiden met hun opmerkelijke stijl en verfijning, de hoogwaardige materialen en techniek. De sterren van de DS-showroom zijn twee conceptauto’s: de DIVINE DS en de DS 3 INÈS DE LA FRESSANGE PARIS CONCEPT.

DIVINE DS
Deze conceptauto belichaamt de essentie én de toekomst van het merk DS. Hij kenmerkt zich door zijn compacte silhouet met vier portieren, zijn krachtige, zuivere stijl en sterke grafische elementen. De DIVINE DS is voorzien van een uniek interieur, dat met zijn vormgeving verwijst naar het avant-gardisme van de oorspronkelijke DS. De stylisten van DS gingen echter nog een stapje verder met het begrip “Hypertypage” – de mogelijkheid om een auto tot in het extreme te personaliseren. Dat komt tot uitdrukking in de creatie van drie onderling verwisselbare interieurs, met elk een sterke en opvallende persoonlijkheid. Dat concept geeft de intentie van DS aan om auto’s te leveren die een perfecte afspiegeling zijn van het karakter van hun berijder.

Citroen-DS-Divine-concept

DS 3 INÈS DE LA FRESSANGE PARIS CONCEPT
Een moderne auto die symbool staat voor elegantie en raffinement. Deze conceptauto is het resultaat van de samenwerking van het stylingcentrum van DS met modeontwerpster Inès de la Fressange. Deze

DS heeft een sterke eigen stijl, geïnspireerd op de Parijse chic, gedurfd en onafhankelijk: een inktblauwe carrosserie met een glanzend zwart dak en nieuwe 17” diamantvelgen van het type ‘Aphrodite’. De auto – met de nieuwe verlichting die ook op de DS 3 terugkomt – valt ook op door de rode spiegelkappen (‘Rouge Inès’) en de talloze elementen waarmee deze DS 3 gepersonaliseerd is. Het interieur onderscheidt zich vooral met de blauw lederen stoelen (‘Bleu Granit’) met wit stiksel en het rode dashboard (‘Rouge Inès’).

Bezoekers kunnen zich onderdompelen in het universum van DS en het gamma en de innovaties ontdekken met DS CONNECT. Verder presenteert DS onder meer Scan MyDS, een applicatie voor de smartphone die het gebruik van de auto eenvoudiger maakt dankzij visuele herkenning.

De Mondial de l’Automobile van Parijs vindt plaats van 4 tot en met 19 oktober 2014. De DS-showroom bevindt zich in Paviljoen 1 (stand C320). De persdagen zijn donderdag 2 en vrijdag 3 oktober aanstaande.