Met de komst van de MINI Electric is volledig elektrisch rijden nu ook in de unieke stijl van MINI te ervaren. De auto combineert duurzame mobiliteit met het rijplezier, expressieve design en de premium kwaliteit die zo kenmerkend zijn voor MINI. Het eerste volledig elektrische model van het Britse merk biedt het typische pure MINI gevoel en maakt lokaal emissievrij rijden mogelijk. Vanaf 10 juli start de online reservatie via https://electric.mini.be/.

Een 135 kW (184 pk) sterke elektromotor met directe vermogensafgifte, karakteristieke voorwielaandrijving en een innovatief systeem voor rijdynamiek met wielslipbeperking zorgen voor die typische wendbaarheid van een MINI, beter bekend als go-kart feeling. De modelspecifieke lithium-ion-accu maakt een actieradius van 235 tot 270 kilometer* (WLTP) mogelijk. De hoogvoltage-accu is laag in de bodem van de auto geplaatst, waardoor er geen concessies worden gedaan qua bagageruimte in vergelijking met de conventioneel aangedreven MINI 3-deurs.

The new MINI Cooper SE (07/19).

Met de nieuwe MINI Electric (MINI Cooper SE 3-deurs) doet het Britse merk opnieuw een vooruitstrevende zet op het gebied van stedelijke mobiliteit. 60 jaar geleden vormde het revolutionaire design van de klassieke Mini de basis voor maximale interieurruimte op een minimale oppervlakte. De MINI werd gelanceerd in 2001 – een moderne herinterpretatie van creatief ruimtegebruik en uniek rijplezier – en vormt om die reden een uniek aanbod in het premiumsegment van compacte auto’s. De nieuwe MINI Electric wordt de eerste volledig elektrisch aangedreven compacte premiumauto en baant het pad voor een duurzame en toch uiterst emotionele rijervaring in de stad.

Geïnteresseerden kunnen de MINI Electric alvast reserveren via de online reservatietool. Na een aanbetaling van € 500,- boeken zij hiermee als een van de eersten een productieplaats voor de MINI Electric.

* Alle details rond brandstofverbruik, CO2-emissie en actieradius is voorlopig. De cijfers zijn gebaseerd op de nieuwe WLTP-testmethode.

De nieuwe MINI Electric: de highlights.

  • Eerste MINI en eerste compacte auto in het premiumsegment die volledig op elektriciteit rijdt.
  • Elektromotor met een vermogen 135 kW (184 pk) en 270 Nm aan koppel.
  • Modelspecifieke lithium-ion-accu biedt een actieradius tot 232 kilometer* (WLTP) – zonder beperkingen aan volume bagageruimte.
  • Kan worden opgeladen aan het stopcontact thuis, via een wallbox of openbaar laadstation, snelladen op gelijkstroom mogelijk tot 50 kW.
  • Driefasenkabel optioneel verkrijgbaar: met een maximale laadcapaciteit van
  • 11 kW kan de MINI Electric in tweeënhalf uur tot 80 procent worden opgeladen en in drieënhalf uur tot 100 procent. Tijdens het opladen bij een snellaadstation kan de MINI Electric zelfs met een maximale laadcapaciteit van 50 kW binnen
  • 35 minuten tot 80 procent worden opgeladen.
  • Uitstekende wendbaarheid dankzij directe vermogensafgifte, laag zwaartepunt, voorwielaandrijving en wielslipbeperking dicht bij de regelunit.
  • Acceleratie van nul naar 60 km/uur in 3,9 seconden en van nul naar 100 km/uur in 7,3 seconden.
  • Karakteristiek design van MINI 3-deurs met modelspecifieke accenten.
  • Uniek digitaal instrumentenpaneel en bedieningselementen in het interieur.
  • One-pedal driving is mogelijk, recuperatie kan op twee niveaus worden ingesteld.
  • Standaarduitrusting omvat LED koplampen, automatische airconditioning in twee zones, verwarming met warmtepomptechnologie, bijverwarming, elektrische parkeerrem en Connected Navigation.
  • Marktintroductie in maart 2020.
  • Consumentenprijs vanaf € 33.100 incl BTW (LUX: € 32.050 incl BTW).
  • MINI Belux levert de wagen met twee laadkabels: één voor een standaard stopcontact en één voor publieke laadpalen.
  • Te reserveren via https://electric.mini.be/ / https://electric.mini.lu/.

Een volbloed MINI.

De nieuwe MINI Electric (MINI Cooper SE 3-deurs) is het eerste model dat stedelijke elektromobiliteit combineert met de unieke eigenschappen van het originele model in het premiumsegment van compacte auto’s. Het allereerste volledig elektrische model van het Britse merk is door en door een echte MINI. Het concept is gebaseerd op de MINI 3-deurs. De afmetingen, het design, de ruimte en het interieur van de nieuwe MINI Electric zijn duidelijk gebaseerd op het conventioneel aangedreven model. Bij de ontwikkeling van dit model werd er namelijk al rekening mee gehouden dat de modellenreeks zou worden uitgebreid met een volledig elektrisch model.

De nieuwe MINI Electric wordt geproduceerd in het thuisland van het merk. Hij rolt van de productieband in de MINI fabriek in Oxford, evenals de conventioneel aangedreven varianten van het model. De aandrijftechnologie is afkomstig van de BMW Group Competence Centres voor elektromobiliteit in Dingolfing en Landshut.

In plaats van een benzine- of dieselmotor zit er een elektromotor onder de motorkap van de nieuwe MINI Electric. De compacte motor met geïntegreerde vermogenselektronica en transmissie is voor in het motorframe geplaatst met een stevige buisconstructie. De hoogvoltage-accu met modelspecifieke configuratie bestaat uit lithium-ion-cellen die zijn onderverdeeld in 12 modules. Samen zijn ze in T-vorm in de bodem van het voertuig geplaatst en hebben ze een bruto capaciteit van 32,6 kWh.

The new MINI Cooper SE (07/19).

De elektromotor is niet alleen kleiner maar ook veel lichter dan een verbrandingsmotor. Dit draagt bij aan de bijzonder harmonieuze aslastverdeling van de nieuwe MINI Electric. Net als het lagere zwaartepunt geeft dit het  elektrisch aangedreven model een wendbaar karakter, waardoor het makkelijk te beheersen is, zelfs bij het nemen van bochten met hoge snelheid. De nieuwe MINI Electric biedt bovendien een superieure wegligging, niet in de laatste plaats dankzij de positie van de hoogvoltage-accu. Die is diep in de bodem van de auto tussen de voorstoelen en onder de achterbank geplaatst. Dankzij deze opstelling worden er geen concessies gedaan aan de beschikbare bagageruimte in vergelijking met de conventioneel aangedreven modelvarianten. Het bagagevolume onder de achterklep bedraagt – net als bij de MINI 3-deurs met verbrandingsmotor – 211 liter. Dat kan worden uitgebreid naar 731 liter door de rugleuningen van de achterbank omlaag te klappen. Het enige meetbare verschil: de carrosserie van de nieuwe MINI Electric is ongeveer 18 millimeter hoger dan bij het conventioneel aangedreven model, om te zorgen dat de hoogvoltage-accu in de bodem kan worden geplaatst.

Alle componenten van de elektrische aandrijving worden beschermd door de modelspecifieke constructie en worden direct uitgeschakeld in het geval van een botsing. Het veiligheidsconcept van de nieuwe MINI Electric is dus in lijn met de strenge normen van de BMW Group, die veel verder gaan dan wat wettelijk vereist is. De regelelektronica worden beschermd door de stevigere bumpersteun en motorframe en een stevige bodemplaat beschermt de hoogvoltage-accu. Met een leeggewicht van 1.365 kilogram is het volledig elektrische model slechts 145 kilogram zwaarder dan de MINI Cooper S 3-deurs met automatische Steptronic transmissie.

Karakteristiek MINI design met modelspecifieke accenten.

The new MINI Cooper SE (07/19).

Het design van de nieuwe MINI Electric wordt gekenmerkt door een aantal aanpassingen en subtiele wijzigingen ten opzichte van het conventioneel aangedreven model. Met zijn krachtige verhoudingen, de herkenbare driedeling van carrosserie, ruiten rondom en dak, korte overhangen en wijd geplaatste wielen, vormt de eerste volledig elektrische MINI een uniek én onderscheidend aanbod in zijn segment. Specifieke accenten verwijzen naar de toekomstgerichte aandrijving. De laadaansluiting zit boven het rechter achterwiel – op dezelfde plek als de tankdop bij de conventioneel aangedreven MINI 3-deurs. Een MINI Electric logo in reliëf geeft het verschil in energiebron aan. Ook staan er gele versies van dit logo op de achterklep, grille en op de zij-inzetten voor de richtingaanwijzers, ook wel side scuttles genoemd. De voorzijde van de MINI Electric – ook voorzien van het karakteristieke zeshoekige patroon – is gesloten omdat de elektromotor maar weinig koeling nodig heeft. Sierranden in dezelfde kleur geel op de grille en buitenspiegelkappen maken het design compleet. De MINI Electric is standaard voorzien van LED koplampen.

Net als de modelspecifieke grille, dragen het grotendeels gesloten onderstel en het opvallende bumperinzet aan de achterzijde bij aan het verlagen van de luchtweerstand. Doordat de elektrisch aangedreven MINI geen uitlaatsysteem nodig heeft, is er ruimte voor luchtinlaten in de carrosserie en aan de achterkant. Ook de optionele 17 inch lichtmetalen wielen met asymmetrisch design in de uitvoering MINI Electric Corona Spoke 2-tone vormen een optimaal aerodynamisch oppervlak. Net als de standaard 16 inch lichtmetalen wielen in MINI Electric Revolite Spoke design zijn ze exclusief verkrijgbaar voor de nieuwe MINI Electric.

Puur rijplezier: elektrische motor met 135 kW (184 pk).

The new MINI Cooper SE (07/19).

Het spontane koppel en de constante krachtontwikkeling – die niet wordt belemmerd door schakelen – zijn typerend voor de aandrijftechniek van de nieuwe MINI Electric. Ze zorgen voor MINI rijplezier in een nieuwe vorm met een extra intense beleving. De krachtbron is de nieuwste, krachtige versie van de synchrone elektromotor ontwikkeld door de BMW Group. Het specifieke ontwerp van de aandrijflijn biedt een krachtontwikkeling die doorgaat tot hogere toerentallen maar is ook bijzonder efficiënt en soepel en heeft weinig vibratie. De motor van de nieuwe MINI Electric genereert een maximaal vermogen van 135 kW (184 pk). Het maximumkoppel van 270 Nm is al vanaf stilstand beschikbaar, zoals dat bij elektromotoren het geval is. Krachtoverbrenging naar de voorwielen gebeurt door middel van een eentraps-transmissie en een geïntegreerd differentieel.

Hierdoor produceert de nieuwe MINI Electric een indrukwekkende aandrijfkracht bij elke beweging van het ‘gaspedaal’, voor een uiterst levendige rijervaring in het stadsverkeer. De nieuwe MINI Electric versnelt vanuit stilstand naar 60 km/uur in slechts 3,9 seconden en komt de eerste 60 meter moeiteloos mee met conventioneel aangedreven sportauto’s. De volledig elektrisch aangedreven MINI accelereert van 0 naar 100 km/uur in 7,3 seconden; de topsnelheid is begrensd op 150 km/uur.

De nieuwe MINI Electric uit zijn sportieve flair niet alleen heel spontaan, maar ook vrijwel geluidloos. Daarom is een akoestische voetgangersbescherming standaard. Via een speakersysteem klinkt een opvallend geluid dat speciaal voor de MINI Electric is ontwikkeld. Het geluid bij lagere snelheden is zo ontworpen dat de klank herkenbaar MINI is.

Indrukwekkende wendbaarheid dankzij innovatief system voor rijdynamiek.

The new MINI Cooper SE (07/19).

Elektrisch rijden geeft het unieke concept van MINI go-kart feeling een heel nieuwe, fascinerende dimensie. De ongelofelijke wendbaarheid van de nieuwe MINI Electric wordt ondersteund door verfijnde ondersteltechnologie die specifiek is afgesteld op dit model. Het beproefde onderstelontwerp omvat een veerpoot met enkele draagarm aan de voorkant, een multilink-achteras die uniek is in deze klasse en elektromechanische besturing. In combinatie met de volledig elektrische aandrijving garandeert dit alles maximale rijstabiliteit, stuurprecisie en spontane wendbaarheid. Met een zwaartepunt dat ten minste 30 millimeter lager ligt dan dat van de MINI Cooper S krijgt de MINI Electric een optimale gewichtsverdeling en daardoor een dynamisch bochtengedrag dat uniek is in het compacte segment.

Om te voorkomen dat het instant hoge koppel van de elektromotor resulteert in tractieverlies, installeert MINI in de MINI Electric een innovatief DSC (Dynamic Stability Control) systeem. Dit anti-doorslipregelsysteem is specifiek ontwikkeld voor de spontane krachtontwikkeling van elektromotoren en biedt perfecte rijeigenschappen op elk type weg en bij alle weersomstandigheden. Door de zogenaamde wielslipbeperking dicht bij de regelunit te plaatsen, kan de input van de bestuurder nog sneller en direct in het aandrijfsysteem worden berekend. Dit is efficiënter dan een bedieningsmodule op afstand waarbij de signalen een langere weg moeten afleggen, zoals dat het geval is bij conventionele systemen voor rijstabiliteit. De tractie bij vertrek en de rijstabiliteit verbeteren hierdoor merkbaar, zowel bij recuperatief remmen als bij het optrekken uit scherpe bochten.

MINI Driving Modes met vier instellingen.

Met de eerste volledig elektrisch aangedreven MINI kan de bestuurder de voertuiginstellingen individueel aanpassen, ook aan de huidige situatie op de weg. De MINI Driving Modes worden geselecteerd met een knop rechts naast de tuimelschakelaars. Er zijn vier modi om uit te kiezen in de MINI Electric. De Sport modus verschilt van de standaardinstelling MID met karakteristieker stuurgedrag en een extra spontane reactie van het aandrijvingssysteem.

De stuureigenschappen van de instelling MID zijn gericht op comfort en zijn ook actief in de modi GREEN en het nieuwe GREEN+, dat speciaal is ontwikkeld voor de nieuwe MINI Electric. Bovendien is het aandrijfsysteem in deze twee laatste modi gericht op maximale efficiëntie. In de GREEN+ modus worden extra comfortfuncties, zoals verwarming, airconditioning en stoelverwarming, beperkt of uitgeschakeld om de actieradius te vergroten.

Recuperatie remenergie op twee niveaus instelbaar.

The new MINI Cooper SE (07/19).

Onderdeel van de karakteristieke rijbeleving in een elektrisch model van de BMWGroup is het zogenaamde one-pedal feeling. Met name in stedelijk verkeer remt de auto merkbaar af zodra de bestuurder de voet van het ‘gaspedaal’ haalt. Dit effect ontstaat doordat de elektromotor in coasting-modus fungeert als een generator die kinetische energie weer omzet in elektriciteit. Die wordt vervolgens weer teruggegeven aan de hoogvoltage-accu. Hierdoor kan een elektrisch aangedreven model bij lage snelheden goed worden afgeremd zonder het remsysteem te gebruiken en dus kan het met één pedaal worden bestuurd. Hoeveel remenergie wordt gerecupereerd om de auto af te remmen kan worden ingesteld via het regelsysteem van de motor.

De nieuwe MINI Electric is het eerste elektrisch aangedreven model van de BMW Group waarin de bestuurder invloed heeft op de mate van recuperatie. Een tuimelschakelaar links naast de start/stop-module biedt de keuze tussen intense of minimale recuperatie met bijbehorende afremming – onafhankelijk van de MINI Driving Modes. Op die manier kan de afremming bij lastwisseling precies worden afgestemd op bijvoorbeeld een dynamische rijstijl. Afhankelijk van de persoonlijke voorkeur kan de bestuurder dus gebruik maken van de vaart bij het insturen van een bocht of juist een intenser remeffect gebruiken. Voor maximale efficiëntie staat de MINI Electric altijd automatisch op hoge recuperatie ingesteld zodra de motor start.

Modelspecifieke cockpit met digitaal instrumentenpaneel.

The new MINI Cooper SE (07/19).

De nieuwe MINI Electric is standaard uitgerust met een modelspecifiek instrumentencluster, bestaand uit een 5,5 inch kleurendisplay in Black Panel design achter het stuurwiel. Midden op dit digitale scherm wordt de rijsnelheid in cijfers weergegeven op een schaalverdeling. Deze schaal wordt ook getoond in de lichtgevende ring van het centrale paneel – afhankelijk van de rijmodus in rood (SPORT modus), wit (MID) of groen (GREEN en GREEN+).

Andere digitale displays in het instrumentencluster geven informatie over de laadstatus van de hoogvoltage-accu, de geselecteerde MINI Driving Mode, de status van de assistentiesystemen en Check Control berichten. Ook worden de resterende actieradius, huidige aandrijfkracht, buitentemperatuur, tijd en kilometerstand weergegeven, net als de resultaten van de verkeersbordanalyse en de belangrijkste aanwijzingen van het navigatiesysteem. Bovendien is er toegang tot telefooncontacten en afspeellijsten uit audioprogramma’s.

Ook tijdens het opladen biedt het instrumentenpaneel belangrijke informatie. Als de auto met een stopcontact of laadstation is verbonden, zijn niet alleen de tijd en de buitentemperatuur te zien, maar ook de huidige actieradius en de laadstatus in procenten. De tijd dat de hoogvoltage-accu volledig is opgeladen, is ook af te lezen. De kleur van het panel verandert afhankelijk van de situatie: van oranje aan het begin, via geel na een tijdje laden, tot groen als de stroomvoorraad helemaal is aangevuld. Als er een fout is opgetreden bij het laden, wordt dit in rood weergegeven. Een ander speciaal item in het interieur is de modelspecifieke versnellingspook op de middenconsole. De nieuwe MINI Electric is ook voorzien van een elektrische parkeerrem die wordt geactiveerd door middel van een knop op de middenconsole.

MINI ELECTRIC maakt flexibel laden mogelijk.

[EMBED:P90357985 De energie voor elektrisch rijplezier haalt de nieuwe MINI Electric uit het elektriciteitsnet. Het model kan hierop worden aangesloten via een conventioneel stopcontact, de MINI ELECTRIC Wallbox of een openbaar laadstation. De laadaansluiting is ontworpen voor laden op wissel- en gelijkstroom met Type 2 en CCS Combo 2 stekkers. Boven de aansluiting geeft een laadindicator een oranje signaal aan het begin, een knipperend geel licht tijdens het laden en groen licht bij een volledig opgeladen accu.

De standaard laadkabel kan worden verbonden met een normaal stopcontact. Optioneel is er een MINI ELECTRIC Wallbox verkrijgbaar om thuis mee op te laden en een driefasenkabel om te gebruiken bij openbare laadstations. Met beide opties kan de hoogvoltage-accu van de nieuwe MINI Electric met de maximale capaciteit van 11 kW in tweeënhalf uur worden opgeladen tot 80 procent en in drieënhalf uur tot 100 procent. Bij een snellaadstation op gelijkstroom kan de energievoorraad zelfs nog sneller worden aangevuld. De laadmodule van de nieuwe MINI Electric is ontworpen voor een maximale laadcapaciteit van 50 kW, waarmee binnen 35 minuten tot 80 procent kan worden opgeladen.

Bij de MINI ELECTRIC Wallbox wordt ook een installatieservice aangeboden. De Wallbox kan in garages en onder overdekte carports worden geïnstalleerd. Voor maximaal oplaadgemak is er de service CHARGE NOW: de klant krijgt hiermee toegang tot het grootste netwerk openbare laadpunten ter wereld. Registratie bij het laadstation en betaling van de stroom gebeurt via de CHARGE NOW pas of de smartphone-app.

Automatische airconditioning in twee zones met warmtepomptechnologie en bijverwarming.

Tot de standaarduitvoering van de nieuwe MINI Electric behoren automatische airconditioning in twee zones met aparte ventilatie- en temperatuurinstellingen voor de bestuurder en voorpassagier. Het interieur wordt verwarmd via een warmtepomp die restwarmte gebruikt van de motor, aandrijfbesturing, hoogvoltage-accu en buitenlucht voordat die door gaat naar het airconditioningsysteem.

De warmtepomp die is ontwikkeld voor de nieuwe MINI Electric is heel efficiënt. Hij verbruikt 75 procent minder energie dan een conventioneel elektrisch verwarmingssysteem en biedt veel klimaatcomfort in de wintermodus. Om de actieradius te vergroten, staan de koel- en verwarmingscircuits in directe verbinding met de aandrijftechniek – samen vormen ze een hoogefficiënt systeem. Een geïntegreerd bedieningssysteem zorgt voor een prettige binnentemperatuur en tegelijkertijd voor een ideale werkingstemperatuur voor de hoogvoltage-accu. Dit gebeurt afzonderlijk van elkaar door middel van koeling en verwarming.

De automatische airconditioning van de nieuwe MINI Electric biedt ook bijverwarming en een functie voor stationaire airconditioning. Dit verwarmt of verkoelt het interieur voor vertrek tot een vastgestelde temperatuur. De bestuurder kan via de MINI Connected Remote App de gewenste vertrektijd instellen om de interieurtemperatuur voor te bereiden.

Navigatiesysteem standaard, modelspecifieke MINI Connected Services.

The new MINI Cooper SE (07/19).

De standaarduitrusting in de nieuwe MINI Electric omvat ook een navigatiesysteem, een centraal instrumentendisplay en MINI Connected diensten die speciaal zijn gericht op elektromobiliteit. Het eDrive scherm toont informatie over het huidige energieverbruik en de actieradius en reikt manieren aan om deze te vergroten, bijvoorbeeld door comfortfuncties uit te schakelen of de recuperatie te versterken. Een cirkel op de navigatiekaart kan de actieradius van de MINI Electric weergeven op basis van de laadstatus. Wanneer de routebeschrijving start, geeft het niet alleen de snelste en kortste route weer, maar ook een GREEN route waarbij de minste stroom wordt verbruikt.

Een 6,5 inch touchscreen in de centrale bediening maakt deel uit van de standaard Connected Navigation. Hiermee kunnen de dienst Real Time Traffic Information, het internetplatform MINI Online en de voorbereiding voor Apple CarPlay worden gebruikt. De verbinding met de mobiele telefoon zorgt er ook voor dat de navigatiekaarten van de auto automatisch worden geüpdatet.

Met Remote Services kan de bestuurder details over de laadstatus en actieradius op een smartphone aflezen via de MINI Connected App en statistieken opvragen over het stroomverbruik van de auto. Ook is er een kaart die openbare laadstations in de buurt van de auto weergeeft. Daarnaast kunnen niet alleen het knipperen van de koplampen, de claxon, ventilatie en deurvergrendeling/-ontgrendeling op afstand worden bediend, maar ook de voorbereiding van de interieurtemperatuur. Als de auto aan het elektriciteitsnet is aangesloten, kan de bestuurder ook het laadproces aansturen via Remote Services. Bij de optionele Connected Navigation Plus zit ook een 8,8 inch kleurendisplay en een functie voor telefonie met draadloos opladen.

Hoogwaardige standaarduitrusting, gerichte personalisatie.

The new MINI Cooper SE (07/19).

Als aanvulling op de uitgebreide en hoogwaardige standaarduitrusting zijn er vier exterieur- en interieurpakketten verkrijgbaar voor de nieuwe MINI Electric. Alle vier bestaan ze uit een specifieke combinatie van exterieurafwerking, lichtmetalen wielen, stoelbekleding en interieurafwerkingen. Net als de pakketten Salt, Pepper en Chili bij de huidige MINI modellen kan de bestuurder de auto moeiteloos configureren. De uitrustingspakketten Trim S en Trim M bevatten Connected Navigation, terwijl Connected Navigation Plus deel uitmaakt van de pakketten Trim L en Trim XL. Het uitrustingspakket Trim S biedt de keuze tussen de carrosseriekleuren Moonwalk Grey metallic en White Silver metallic, terwijl de pakketten Trim M en Trim L ook de mogelijkheden Chili Red, British Racing Green metallic en Midnight Black metallic hebben. De kleur MINI Yours Enigmatic Black is beschikbaar in pakket Trim XL.

De buitenspiegelkappen van de nieuwe MINI Electric zijn standaard afgewerkt in Vigorous Grey en optioneel in geel, net als de horizontale sierrand op de grille. De exterieurafwerking kan, ongeacht het uitrustingspakket, worden gecombineerd met een dak en buitenspiegelkappen in dezelfde afwerking als de carrosserie (niet beschikbaar in combinatie met carrosseriekleur White Silver metallic) of anders in zwart of wit.

Afhankelijk van de gekozen uitrusting is er de keuze tussen lichtmetalen wielen in de maat 16 inch of 17 inch in maximaal vijf verschillende varianten.

Van binnen is de nieuwe MINI Electric standaard voorzien van stoelen in Double Stripe Carbon Black stof. Deze maken deel uit van het pakket Trim S. De pakketten Trim M en Trim L hebben stoelen in de stof/leercombinatie Black Pearl en Cross Punch Carbon Black leer. De stoelvariant MINI Yours Lounge Carbon Black leer is onderdeel van het pakket Trim XL. De vier optionele interieurafwerkingen voor de MINI Electric bieden een harmonieuze combinatie van interieurmaterialen, Colour Lines, kleuren hemelbekleding, stuurwielen en vloermatten. De Interior Style MINI Dark onderstreept de sportieve kant van het nieuwe model terwijl de Interior Style MINI light het elegante karakter accentueert. De Interior Style MINI Electric heeft gele naden en een MINI Electric logo op de vloermatten en bepaalde oppervlakken – accenten die duurzame mobiliteit benadrukken. Tot slot omvat de Interior Style MINI Yours de hoogwaardige materialen en afwerking MINI Yours Piano Black illuminated en het MINI Yours sportstuurwiel.