De nieuwe MINI Cabrio is uniek. Het is de enige premium cabriolet in het compacte segment met vier volwaardige zitplaatsen en het kenmerkende MINI gevoel. De nieuwe generatie MINI Cabrio legt de lat nóg hoger op het gebied van sportiviteit, efficiency, comfort, functionaliteit, veiligheid, connectiviteit en kwaliteit. De nieuwe MINI Cabrio staat vanaf 5 maart bij de Nederlandse MINI dealers en is leverbaar vanaf € 24.990.

De nieuwe MINI Cabrio biedt net als zijn voorgangers het échte MINI gevoel. Met als bijkomend voordeel dat de inzittenden altijd en overal kunnen genieten van de zon. Voor het eerst is het stoffen cabriodak volledig automatisch te openen en te sluiten, in slechts 18 seconden. Openen en sluiten van het dak kan bij snelheden tot 30 km/uur. Bij het kwalitatief hoogwaardige dak is extra aandacht besteed aan de geluidsisolatie. MINI levert als optie een stijlvol geweven Union Jack-graphic voor het cabriodak. De ‘sliding roof function’ en de onzichtbaar in de carrosserie opgenomen ‘rollover protection’ zijn uniek.

P90209382_highRes

P90209383_highRes

Productie exclusief bij VDL Nedcar. 
De MINI Cabrio is het tweede model van MINI dat in Nederland in de autofabriek in Born wordt gebouwd. Anders dan de MINI driedeurs, die ook in Oxford wordt geproduceerd, bouwt VDL Nedcar de MINI Cabrio exclusief in opdracht van BMW. Het 21e model dat in Born van de band rolt, is de eerste cabriolet die de fabriek produceert.

Nog ruimer. 
Ten opzichte van zijn voorganger groeide de nieuwe MINI Cabrio met 98 millimeter in de lengte, met 44 millimeter in de breedte en met 1 millimeter in de hoogte. De wielbasis groeide met 28 millimeter. De nieuwe generatie MINI Cabrio biedt daardoor nog meer interieurruimte dan zijn voorganger. Dat geldt ook voor de bagageruimte, die nu met gesloten kap een volume heeft van 215 liter (+ 25 procent) of 160 liter met het dak geopend.

P90209346_highRes

P90209323_highRes

P90209319_highRes

Krachtigste cabrio ooit: MINI John Cooper Works Cabrio. 
De nieuwe generatie MINI Cabrio biedt keuze uit zes motorvarianten. De MINI One Cabrio met een 1,2-liter driecilinder-in-lijn benzinemotor is de instapversie en kost € 24.990. De 1,5-liter driecilinder-in-lijn benzinemotor is er voor de MINI Cooper Cabrio. De MINI Cooper S Cabrio is voorzien van de 2,0-liter viercilinder-in-lijn benzinemotor.

De MINI John Cooper Works Cabrio biedt sportieve rijders extreem rijplezier en onderscheidt zich optisch van de reguliere MINI Cabrio door de grotere koelopeningen in de voorspoiler en de kenmerkend vormgegeven dorpels. Natuurlijk zijn de grille, de flanken en de achterklep voorzien van het John Cooper Works-logo. Deze versie is voorzien van de sterkste en speciaal voor deze versie ontwikkelde motor in het gamma van MINI: de 1.998 cm3 viercilinder-in-lijn benzinemotor met 170 kW (231 pk) – dat is 15 kW (20 pk) meer dan de vorige versie.

P90209307_highRes

Twee krachtige diesels. 
De MINI Cabrio is er ook als Cooper D met een 1,5-liter driecilinder-in-lijn dieselmotor en als MINI Cabrio Cooper SD met een 2,0-liter viercilinder-in-lijn dieselmotor.

Voor zowel de benzine- als de dieselmotoren is een handgeschakelde zesversnellingsbak standaard. Een automatische zestraps Steptronic-transmissie is optioneel. De MINI One Cabrio is uitsluitend met de handgeschakelde zesbak verkrijgbaar. De MINI Cooper SD Cabrio is standaard voorzien van de Steptronic-automaat.

P90209485_highRes

P90209497_highRes

P90209505_highRes

P90209508_highRes

Rijke uitrusting. 
Tot de riante standaarduitrusting behoren onder meer Park Distance Control (PDC) achter, een start-/stopknop inclusief Keyless Go en de Easy Load-functie, waarmee de onderste rand van het gesloten dak omhoog scharniert voor betere toegang tot de bagageruimte. Verder is ook elke MINI Cabrio voorzien van snelheidsafhankelijke Servotronic-stuurbekrachtiging en Dynamic Stability Control (DSC) inclusief Dynamic Traction Control (DTC) en Electronic Differential Lock Control (EDLC). Eveneens standaard zijn centrale deurvergrendeling, Radio MINI Boost met USB- en AUX-IN-aansluting én airconditioning.