Vanaf heden is de BMW ConnectedDrive Store geopend in Nederland. Een belangrijke mijlpaal waarmee BMW de voorsprong op het gebied van de ‘Connected Car’ verder uitbreidt. Vanuit de persoonlijke portal online of via het iDrive infotainmentsysteem in de auto, kunnen achteraf diensten worden gekocht die voorheen bij aanschaf van de auto moesten worden aangevinkt.

P90175953_highRes

Bovendien kunnen de diensten nu ook voor een bepaalde periode worden gekocht. Bijvoorbeeld als u de Personal Assistant Service (uw eigen conciërge die u vanuit de auto 24 uur per dag kunt bereiken om bijvoorbeeld een bestemming te zoeken of een reservering te maken) een maand lang wilt uitproberen. Alle informatie inclusief een uitlegfilm over de Store vindt u hier.

BMW ConnectedDrive.
Bij de consument heerst er een steeds grotere nadruk op innovatie en connectiviteit. Bij de aankoop van een nieuwe auto staan deze eisen bovenaan. Bovendien groeit het aantal auto’s met internet wereldwijd naar verwachting van 23 miljoen in 2014 naar 152 miljoen in 2020. BMW loopt in die ontwikkeling voorop met ConnectedDrive, de verzamelnaam voor de talloze systemen die een BMW met de buitenwereld verbinden. ConnectedDrive bestaat uit alle diensten die gebruikmaken van connectiviteit, de Services & Apps en systemen die de bestuurder assisteren, ofwel de (rij)assistentiesystemen.