De internationale groei van Bentley komt vooral op het conto van de opening van maar liefst 16 nieuwe distributeurs in verschillende landen, waaronder Nederland. Bentley Leusden ging op 1 mei 2012 officieel van start als distributeur voor Nederland. Aan het eind van 2012 had Bentley in totaal 173 dealers in 50 landen. Over heel 2013 verwacht Bentley nog eens 40 nieuwe dealers aan te stellen.
Bentley heeft een sterk 2012 achter de rug. In het afgelopen jaar leverde het merk 8.510 auto’s af. De operationele winst bedroeg 100,5 miljoen euro (2011: 8 miljoen euro). De omzet nam met 29,9% toe tot 1,453 miljard euro. Ruim 87% van de omzet (1,269 miljard euro) realiseerde Bentley op exportmarkten. Het marktaandeel van Bentley in het wereldwijde topsegment steeg tot 20,1%, een stijging van 4,9 procentpunt ten opzichte van 2011. Bentley: sterke stijging van verkopen en winst 3

Toonaangevende fabrikant in het topsegment
Dr. Wolfgang Schreiber, CEO van Bentley zei het volgende over de jaarcijfers: “Ons resultaat over 2012 en de sterke start van 2013 onderstreept Bentley’s leidende positie in het wereldwijde topsegment nog eens, we zijn uitgegroeid tot een ware ‘Global Brand’. Door een degelijk investeringsbeleid en een dito productplanning hebben we onze sterkste line-up ooit en zijn we in staat ons marktaandeel verder te vergroten.”

Toegenomen aantallen en nieuwe modellen
Vooral dankzij nieuwe modellen als de Continental GT V8 en GTC V8 kwam het totaal aantal verkochte Bentley’s in 2012 op 8.510, een plus van 22% vergeleken met 2011. De Continental-lijn was het meest populair met een aandeel van 62%. De Flying Spur-range was goed voor 25% van alle verkopen en de Mulsanne voor 13%. De VS was in 2012 de belangrijkste markt. Hier werden in 2012 2.457 Bentley’s verkocht. China staat op de tweede plaats met 2.253 exemplaren en in thuisland Groot-Brittannië werden 1.031 Bentley’s afgeleverd. Het merk groeide sterk in Japan (+73%) en de regio’s Azië-Pacific en Midden-Oosten (beide +44%). In Europa steeg het aantal afleveringen ten opzichte van 2011 met 12% tot 1.333 exemplaren (2011: 1.187).

Ook een sterke start van 2013
Bentley is 2013 zeer sterk gestart. In de eerste twee maanden van dit jaar steeg het aantal afgeleverde auto’s met 39,5% vergeleken met dezelfde periode in 2012. Mede door de komst van de nieuwe Flying Spur (halverwege dit jaar) verwacht Bentley voor 2013 dubbele groeicijfers.

Bentley heeft een sterk 2012 achter de rug. In het afgelopen jaar leverde het merk 8.510 auto’s af. De operationele winst bedroeg 100,5 miljoen euro (2011: 8 miljoen euro). De omzet nam met 29,9% toe tot 1,453 miljard euro. Ruim 87% van de omzet (1,269 miljard euro) realiseerde Bentley op exportmarkten. Het marktaandeel van Bentley in het wereldwijde topsegment steeg tot 20,1%, een stijging van 4,9 procentpunt ten opzichte van 2011.Bentley: sterke stijging van verkopen en winst 4