De ontwikkeling van de Porsche 918 Spyder heeft een nieuwe fase bereikt. Op de 20,8 km lange Nordschleife van de Nürburgring legt de nieuwe supersportauto van Porsche zijn eerste testkilometers af. Het prototype is uitgevoerd in de legendarische Martini® Racing-kleuren en verwijst daarmee naar de Porsches in dezelfde kleuren, die in het verleden talrijke successen oogstten. Porsche streeft met zijn innovatieve plug-inhybride naar een uiterst snelle rondetijd van minder dan zeven minuten en 22 seconden.

Met de in legendarische Martini® Racing-kleuren uitgevoerde 918 Spyder verwijst Porsche naar de inmiddels historische Porsche-raceauto´s uit de jaren zeventig. Meer dan enig ander design bereikte het Martini® Racing-design wereldwijd een cultstatus die tot op de dag van vandaag voortduurt. Martini® was de officiële partner van het Porsche-fabrieksteam van 1973 tot en met 1978. In die periode waren de fraai vormgegeven Martini®-Porsches het gesprek van de dag, niet in de laatste plaats dankzij de klinkende overwinningen in de Targa Florio van 1973, het World Sportcars Championship van 1976 en in de 24-uursrace van Le Mans in 1976 en 1977. Al in 1971 won de legendarische Porsche 917 de 24-uursrace van Le Mans met sponsoring van Martini®.

De Porsche 918 Spyder is een allesbehalve alledaagse elektrische auto. Voor de aandrijving zorgt een uiterst krachtige verbrandingsmotor in combinatie met twee onafhankelijke elektromotoren: de ene op de vooras en de andere in de aandrijflijn, dicht tegen de achterwielen. Dit resulteert in uitstekende rijeigenschappen en een buitengewone efficiëntie. De Porsche 918 Spyder heeft een gecombineerd vermogen van 566 kW (770 pk) en een verbruik van 3,0 l/100 km. Dat komt overeen met een CO2-uitstoot van ongeveer 70 g/km. De monocoque is vervaardigd uit met koolstofvezel versterkt kunststof (carbon fibre reinforced plastic, CFRP). De constructie is hierdoor zeer stijf en licht.

Driving trials of the are entering the next phase. A permanent fixture of the test programme for the 918 Spyder – and in the tuning process for all Porsche vehicles – is the 20.8 km long challenging Nürburgring-Nordschleife race circuit. After all, a lap time of less than seven minutes and 22 seconds is one of the development goals of the innovative super sports car with a plug-in hybrid drive.

The 918 Spyder combines a high-performance internal combustion engine with electric drives at the rear and front axles to achieve extraordinary driving performance and excellent efficiency. The system power of all three drives together is 770 hp. The car’s NEDC fuel consumption is forecast to be only around three litres per 100 km, which is equivalent to CO2 emissions of about 70 g/km. The monocoque, consisting of carbon fibre reinforced polymer (CFRP), reduces the car’s weight and delivers remarkable rigidity and precision. Other highlights are the car’s fully variable aerodynamics, adaptive rear axle steering and “top pipes” exhaust system which routes the pipes upwards. All of this makes the Porsche 918 Spyder a super sports car for the future, even though the styling of the prototypes is reminiscent of historical models.

The latest test vehicle is now turning laps in the legendary Martini® Racing look of many historic Porsche race cars, particularly from the 1970s. More than nearly any other race car design, the Martini® Racing look quickly attained cult status in those times and is still in vogue today. Martini® was already the official partner of the Porsche factory team between 1973 and 1978. Back then, the attractively designed “Martini® Porsche” race cars with their numerous victories were a centre of conversation. These victories included finishing first overall at Targa-Florio in 1973, winning the Sports Car World Championship in 1976 and overall victories at the 24 hours of Le Mans in 1976 and 1977. As early as 1971, a Porsche 917 finished first in the legendary endurance race in Le Mans with the support of Martini®. Whether a Porsche 908, 917, 935 or 936 or one of various 911 RS or RSR models, common to all of these race cars was the memorable Martini® Racing design implemented in a wide variety of forms.

Now, a new edition of this successful partnership is making the Martini® Racing design exclusively available to the innovative 918 Spyder. Porsche AG and the Martini® brand, represented by Bacardi & Company Limited of Switzerland, have once again signed a partnership agreement to make this possible.