Chevrolet gaat breken met de traditie en verplaatst bij de volgende generatie Corvette de motor. De Corvette C8 krijgt de krachtbron achterin en daarmee ondergaat het model een revolutionaire verandering.

Dit nieuws vertellen bronnen binnen het bedrijf aan Road and Track. General Motors productbaas Mark Reuss wil alleen bevestigen dat Chevrolet inderdaad bezig is met de ontwikkeling van het nieuwe model, maar geeft verder geen technische details.

Maximaal
De voornaamste reden om voor een middenmotor te kiezen is het feit dat de fabrikant momenteel bijna het maximale haalt uit de opstelling met de motor voorin. Meer vermogen zou weinig meer uithalen, omdat er te weinig grip is aan de achterzijde. Door de motor achterin te leggen, krijg je een andere gewichtsverhouding, waardoor er meer vermogen kan worden omgezet in snelheid. Een andere reden is dat Chevrolet wil dat de Corvette weer een jongensdroom wordt. Een supercar met middenmotor en een uitgesproken design zou daar goed bij passen.

ZR1
De C8 zou debuteren in zijn krachtigste versie. Deze Zora ZR1 zou in modeljaar 2017 verschijnen en naast de huidige C7 op de markt verschijnen. Een V8 zal wederom voor de aandrijving zorgen en waarschijnlijk is het model alleen nog maar met een automaat te krijgen. Pas later als de levensloop van de C7 in 2020 voorbij is, volgen minder krachtige modellen.

thumb