BYTON heeft zijn Europese marktstrategie gecommuniceerd. Zes landen gaan het innovatieve automerk BYTON voeren. Voor Nederland gaat Louwman Group de rol van Retail & Service Partner opstarten. Hiervoor wordt een separaat bedrijf opgezet. BYTON zal in Zwitserland, Duitsland, Noorwegen, Frankrijk en Zweden met andere partners werken. BYTON ontwikkelt en bouwt intelligente, premium elektrische auto’s voor de automobiliteit van de toekomst, waarin mobiliteit steeds meer een digitale, op netwerken gebaseerde, ervaring is. De start-up heeft een designcentrum in München, productie- en ontwikkelingsfaciliteiten in het Chinese Nanjing en een technologisch ontwikkelingscentrum in het Amerikaanse Silicon Valley. BYTON opereert wereldwijd en initieert samen met haar Retail & Service Partners een klantgerichte digitale integratie van services die een nieuw tijdperk van mobiliteit creëert. 

BYTON M-Byte: volledig elektrische SUV
De M-Byte is het eerste model dat wordt gelanceerd door BYTON. Deze ruime, premium en volledig elektrische SUV heeft een uniek 48 inch display aan boord, dat uiteenlopende vormen van connectiviteit mogelijk maakt. In deze unieke user-experience schuilt de kracht van de BYTON M-Byte. Er zijn drie varianten qua aandrijflijn: 

  • 200 kW/272 pk RWD versie met regular battery van 72 kWh en een range van 360 kilometer (WLTP)
  • 300 kW/408 pk 4WD High Performance versie met extended battery van 95 kWh en een range van 435 kilometer (WLTP)
  • 300 kW/408 pk RWD High Performance met extended battery van 95 kWh en een range van 460 kilometer (WLTP)

Naast de keuze in aandrijflijnen komen er overzichtelijke optiemogelijkheden qua uitrustingsniveau om klanten te voorzien in hun persoonlijke behoeften. 

Volledig elektrische BYTON M-Byte 10